مکث نیوز MaxNews

دانلود آهنگ و فیلم و مطالب جالب و روز دنیا

مکث نیوز MaxNews

دانلود آهنگ و فیلم و مطالب جالب و روز دنیا

در حاشیه مرگ یک ببر وارداتی

ببری که " تصویر " خود را هم در "استخر " می‌دید می‌ترسید

خبرگزاری فارس: ببر نر وارداتی به ایران که با مرگ خود پروژه 5 میلیارد تومانی را پایان داد حتی از دیدن "تصویر " خود در استخر هم وحشت‌زده می‌شد، ببر دست‌آموزی که عنوان احیاکننده نسل "ببر مازندران " را با خود به یدک می‌کشید.


به گزارش خبرنگار جامعه فارس، ببر نر سیبری که اردیبهشت امسال به ایران وارد شد حاصل تفاهم‌نامه مشترک سازمان محیط زیست ایران و روسیه بود برای احیای نسل منقرض شده "ببر مازندران ".
محیط زیست برای ورود 2 قلاده ببر از سیبری پروژه‌ای را تعریف کرد که رئیس سازمان محیط زیست بودجه مورد نیاز برای آن را 5 میلیارد تومان اعلام کرد.
ببرهای روسی که مسئولان سازمان محیط زیست آن‌ها را به چشم قهرمانان زنده کردن یک نسل منقرض شده می‌دیدند، به چشم کارشناسان حیات وحش تنها حیواناتی دست‌آموز و غیروحشی بودند که پس از گذشت 8 ماه از انتقال آن‌ها به ایران (باغ وحش پارک ارم تهران) با مرگ ببر نر، پیش‌بینی‌های کارشناسان حیات وحش درست از آب درآمد و ببر نر با یک "بیماری " جان داد، "ایدز گربه‌سانان "، "مشمشه " و شاید بیماری ناشی از خوردن "گوشت خر ". 

در حالی‌که گمانه‌زنی‌ها درباره مختومه‌شدن پرونده احیای ببر مازندران در ایران با مرگ ببر نر سیبری قوت گرفته است، طبق تفاهم‌نامه سازمان محیط زیست بر اساس گفته‌های معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست روسیه 4 توله ببر دیگر را به ایران می‌فرستد.
ببرهایی که حداقل دو گزینه برای ورود آنها باید مورد توجه قرار گیرد، وحشی بودن و شناسنامه سلامت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد