مکث نیوز MaxNews

دانلود آهنگ و فیلم و مطالب جالب و روز دنیا

مکث نیوز MaxNews

دانلود آهنگ و فیلم و مطالب جالب و روز دنیا

تصویر طولانی‏ ترین پل دنیا: 41 کیلومتر برای 20 دقیقه زودتر رسیدن

این پل 6 باندی با هزینه ای برابر 5.5 میلیارد پوند و طی چهار سال ساخته شده و ساختار ظریف آن نشان دهنده پیشرفتهای مهندسان چینی طی سالهای اخیر است. / مشخص نیست چرا مسئولان چینی که توان ساخت پروژه هایی با این سرعت را دارند، توان تکمیل آزادراه تهران - شمال را در این دوره طولانی نداشته اند. این اتفاق قدری عجیب نیست؟

کشور چین اعلام کرده است با ساخت بلندترین پل آبی جهان قدمی دیگر را در مسیر نزدیک شدن به اهداف اقتصادی برداشته است.
 پل 42.5 کیلومتری "کوئینگ دائو هایوان" که به راحتی می تواند از کانال انگلستان عبور کرده و تقریبا 4 کیلومتر طولانی تر از بلندترین پل سابق در جهان است بر روی آبهای نیلی رنگ خلیج "جیاژو" گسترده شده است.

پل

این پل 6 باندی با هزینه ای برابر 5.5 میلیارد پوند و طی چهار سال ساخته شده و ساختار ظریف آن نشان دهنده پیشرفتهای مهندسان چینی طی سالهای اخیر است.

بیش از پنج هزار و 200 ستون وزن سطح پل را تحمل کرده و انتظار می رود پس از افتتاح این پل در اواسط سال جدید، روزانه بیش از 30 هزار خودرو از روی آن عبور کرده و از مدت زمان سفر میان دو شهر "کینگ دائو" و "هوانگدائو" در حدود 20 تا 30 دقیقه خواهد کاست.

بلندترین پل جهان در چین

در حدود 10 هزار کارگر برای ساخته شدن این پل به کار گرفته شدند و آن را از دو سر انتهایی پل ساخته و در مرکز آن را به یکدیگر متصل کردند. 450 هزار تن در ساخت طولانی ترین پل جهان مورد استفاده قرار گرفته است، مقدار فولادی که برای ساخته شدن 65 برج ایفل کافی خواهد بود و بتن به کار گرفته شده در ساخت آن 2.3 میلیون متر مکعب بوده است که این مقدار بتن نیز برای پر کردن سه هزار و 800 استخر المپیک کافی خواهد بود.

مقامات چینی اعلام کرده اند این پل به اندازه ای مستحکم است که می تواند زلزله ای با شدت هشت درجه، طوفانها و یا برخورد یک کشتی 300 هزار تنی را تحمل کند.

بر اساس گزارش تلگراف، با این حال بسیاری از شهروندان چینی صرف میلیاردها دلار سرمایه برای کاهش دادن 20 دقیقه از زمان مسافرت در میان دو شهر را هدر دادن سرمایه می دانند. کشور چین در حال حاضر مالک 10 نمونه از بلندترین پلهای جهان است.

به گزارش آینده؛ مشخص نیست چرا مسئولان چینی که توان ساخت پروژه هایی با این سرعت را دارند، توان تکمیل آزادراه تهران - شمال را در این دوره طولانی نداشته اند. این اتفاق قدری عجیب نیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد