مکث نیوز MaxNews

دانلود آهنگ و فیلم و مطالب جالب و روز دنیا

مکث نیوز MaxNews

دانلود آهنگ و فیلم و مطالب جالب و روز دنیا

ترس قطبی، تزلزل آقای خنده

عادل تصویری از تیم شاهین قم با چهره مرحوم احمد خمینی نمایش داد، و گفت: «سید احمد آقا فوتبالیست بزرگی بودند و فرزند ایشان سید حسن خمینی هم از علاقمندان فوتبال و طرفداران برنامه نود هستند که../به جز قلعه نویی گروهی از کارشناسان بر ترسوبودن قطبی و عدم جسارتش که باعث روی آوردن ایران به بازی دفاعی شده بود، تاکید کردند و یادآور شدند..

در برنامه نود این هفته که محور اصلی اش بررسی عملکرد فدراسیون فوتبال و تیم ملی در جام ملت های آسیا بود، علاوه بر علی کفاشیان رئیس ضعیف فدراسیون، هادی عقیلی نیز میهمان برنامه بود تا با گزارش هایی که ضبط و پخش شده بود و میهمانان تلفنی، شاهد یک برنامه کامل باشد که عدم استقلال فدراسیون و عدم اراده تیم مدیریتی اش که انگار قرار نیست جایی بروند را به تصویر بکشد!

به گزارش خبرنگار آینده؛ در شروع برنامه نود تصاویری از ادوار مختلفی که تیم ملی در آنها با باخت های متوالی شانس رسیدن به فینال را از دست داده بود، توانست مخاطبانش را غافلگیر کند. تصاویر بازی های جام ملتهای 1980 ، 1984 ، 1988 ، 1992 ، 1996، 2000 ، 2004 ، 2007 و 2010 .


در برنامه دوشنبه شب 90 برنامه ای ضبط شده از کارشناسان پخش شد و محمد دادکان عدم تخصص مدیران فدراسیون فوتبال و خانه نشینی مدیران تحصیل کرده فوتبال را عامل نابودی فوتبال ایران تلقی  و عنوان کرد: «آدم ها را جایی گذاشتیم که اندازه شان نیست و به همین دلیل دلشان نمی خواهد بروند. جایگاهت آقای کفاشیان اینجا است، چقدر می خواهی خنده تحویل مردم بدهی؟» امیر عابدینی هم از ضعف مدیریت کفاشیان سخن گفت و اینکه این عده توان اداره این مجموعه را ندارند. علی پروین نیز گفت:«من سال 1990 که قهرمان شدیم رفتم پیش آقای غفوری فرد رئیس وقت ورزش، گفتم درست است که قهرمان شدیم اما ما داریم با موتور گازی پیش می رویم اما این تیم ها با سرعت جت. خدا را شکر الان همه به حرف 20 سال قبل من رسیدند!»

علی کفاشیان با استدلال و ادعای خنده دار تلاش کرد، به محمد دادکان حمله کند و با شوخی و خنده کار را پیش ببرد، کما اینکه وقتی فردوسی پور از او پرسید آیا پس از پایان یک سال باقی مانده از ریاستتان دوست دارید بمانید، با خنده گفت: «اگر خوش بگذرد، شاید بمانیم!» او در  صحبت هایش با برنامه نود وقتی انتقادهای دادکان درباره عدم استقلال فدراسیون پخش شدگفت:«بگذارید من اول یک خاطره بگویم از همین آقای دادکان ؛ مشکلات در تمام دوره ها هست.اما حالا به ما گیر می دهند.قبل از اینکه من رییس فدراسیون فوتبال شوم جلسه ای را در کمیته المپیک برگزار کردیم.آن زمان آقای هاشمی طبا بود و پس از آن جلسه محمد مایلی کهن را به عنوان مربی برای تیم امید انتخاب کردند.من این را گفتم تا بحث را به استقلال مدیریت ها بکشانم. پس از آن زمانی که آقای مهر علیزاده رییس سازمان تربیت بدنی بود به ما گفتند دو هفته مهلت دارید تا برانکو را برای تیم ملی بیاورید.ما این کار را کردیم و گفتند وحید هاشمیان مشکل دارد و به تیم ملی نمی آید.من زنگ زدم به دادکان و گفتم هاشمیان را بیاورید؛آنها زنگ زدند و هاشمیان هم آمد،مدیریت در ورزش ما نظارتی است، اما در شرایط فعلی ما طبق اساسنامه پیش می رویم!.. همین آقای دادکان وقتی تیم امید در چین باخت به دستور سازمان در همان هواپیما مایلی کهن را برکنار کرد. فدراسیون من مشکل مالی دارد، مثل بچه ای است که کار ندارد و در خانه پدر زندگی می کند. چون او پولش را می دهد ، دو تا هم می زند پس کله اش! ما از این نظر که بهتر از فدراسیون های قبلی هستیم»

البته مردم جواب محکمی به کفاشیان دادند و نه 92 درصدی از یک میلیون و دویست هزار ایرانی  شرکت کننده در نظرسنجی این هفته، به این به اصطلاح مدیر در فدراسیون فوتبال، حکایت از این داشت که استدلال های کفاشیان مقبول نظر مردم واقع نشده و بهتر است به جای عمل به توصیه های سعیدلو که طبق قانون، سازمان تحت مدیریتش منحل و به وزارتخانه مبدل شده، به دنبال سپری کردن دوران بازنشستگی در محلی به جز فدراسیون فوتبال باشد و فردوسی پور نیز با چند متلک نشان داد چندان حرف های رئیس فدراسیون فوتبال قابل اتکاء نیست.

در ادامه عادل فردوسی پور در حین اجرای آیتم نمایش عکس های قدیمی تصویری از تیم شاهین قم را به نمایش گذاشت که دور چهره مرحوم سید احمد خمینی فرزند امام راحل خط کشیده شده بود. فردوسی پور در بامداد 12 بهمن و آغاز ایام دهه مبارک فجر گفت: «مرحوم سید احمد آقا فوتبالیست بزرگی بودند و فرزند ایشان سید حسن خمینی هم از علاقمندان به فوتبال و از طرفداران برنامه نود هستند که از همین جا و در این ایام ، جا دارد که عرض ادب ویژه ای هم خدمت ایشان داشته باشم.»

در بخشی دیگر از این برنامه هادی عقیلی به برنامه آمد و در کنار نکونام که مهمان تلفنی برنامه بود به نقد وضعیت تیم ملی پرداختند. عقیلی ضمن اشاره به اینکه کره قوی عمل کرد و ایران ضعیف عمل کرد، از رسانه هایی که تلاش کردند تمام شکست را به دوش نکونام بیاندازند و قطبی را تبرئه کنند، انتقاد کرد و یادآور شد که چهره های امثال نکونام در فوتبال ایران انگشت شمار هستند. نکونام نیز که او را به ناکارآمدی در تیم ملی متهم کرده بودند، متذکر شد: «من کاری که آقای قطبی خواسته بود انجام دادم و وقتی بازی دفاعی می خواهد، من نمی توانم برنامه ای جز برنامه سرمربی را انجام دهد. ما با 8 نفر دفاع می کردیم و آقای قطبی برنامه ای برای حمله نداشت» و مسعود شجاعی نیز این اظهارنظر نکونام مبنی بر عدم وجود برنامه برای حملات در منطقه خطر دروازه حریف و ترس قطبی را تایید کرد و دیگر کارشناسان نیز بر این مسئله صحه گذاشتند.

وی همچنین با اشاره به اظهارات فردوسی پور که عنوان کرده بود در زمانی دیگر با قطبی صحبت خواهد کرد و قطبی حاضر به پاسخگویی نیست، تاکید کرد: «هیچ کدام از کارشناسان مطرح فوتبال ایران که دارای سوابق بازی هستند، عملکرد آقای قطبی را تایید نکردند و اصلاً ایشان را قبول ندارند. همه می دانند من عادت ندارم از مربی و بازیکن اینگونه انتقاد کنم اما آیا قطبی باید در خصوص عملکردشان پاسخگو بود و این نمی شود که ایشان استراحتش را بکند و حالا چند ماه بعد در کمال آرامش در این خصوص توضیح بدهد.» که البته انتقادات نکونام در خصوص روش فرار قطبی که در پرسپولیس نیز اتفاق افتاد بود، قابل تایید است.

نکونام همچنین با انتقاد از گزارش های جواد خیابانی گفت: «کاش در طول بازی ها در دوحه شما یا مزدک میرزایی می آمدید دوحه چون گزارشگری که همراه تیم بود، خوب نبود.» تا فردوسی پور در پایان اظهارات جواد عنوان کند: «البته جواد خیابانی در گزارش هایش خوب بود و در حمایت از تیم ملی سنگ تمام گذاشت.»

امیر قلعه نویی نیز در پایان بازی تیمش با صبا به بحث تیم ملی پرداخت و گفت:« این جور موقع ها همه دنبال عقده های شخصی خودشان هستند. حالا قطبی که رفت و نیامد اما 4 سال قبل من را بردند تلویزیون محاکمه کردند، به کمیته تربیت بدنی مجلس بردند و 300 مقاله را روزنامه ها علیه من نوشتند در حالی که ایران را در رتبه اول رنکینگ آسیا تیم ملی را تحویل دادم و رفتم. این همه حرف شنیدم چون می خواستم خالصانه و مخلصانه کار کنم!»

البته به جز امیر قلعه نویی گروهی از کارشناسان یک به یک ترسو بدون قطبی و عدم جسارتش را که باعث روی آوردن ایران به بازی دفاعی شده بود، تایید کردند و یادآور شدند که اگر چنین نشده بود، شاید اتفاقات دیگری برای ایران در جام ملت های آسیا می افتاد.

عباس ترابیان رئیس کمیته تیم های ملی و کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال که علی الظاهر به دلیل قحط الرجال در فوتبال دو پست دارد از امارات در گفت و گو با برنامه 90 و در حالی که صدایش گرفته بود گفت:«همان طور که سایت های ایرانی نوشتند ما روی دو گزینه به جمع بندی رسیدیم که هر دو سابقه مربیگری زیادی دارند و می توانند کمکی بزرگ برای ما باشند.» او نامی از مربیان خارجی و ملیتشان نگفت و کفاشیان هم گفت نمی خواهد این اسم ها را که احتمالاً ریموند دومنک و روژه لومر فرانسوی هستند، پیش از ثبت رسمی قرارداد بر زبان بیاورد.

رئیس جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم که علی الظاهر دست کمی از عنایت ندارد, مسائلی را مطرح کرد که نشان می دهد در ادامه دادن راه رئیس پیشین این کمیته عزمی جزم دارد و او نیز بدش نمی آید با جنجال امورش را پیش ببر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد